Виклик довіри та уважності у школах

У березні цього року серед вчителів українських державних шкіл було проведене опитування щодо наявних практик довіри та уважності між вчителем та вчителем, учителем та директором, учителем та батьками, учителем та учнями. Дослідження провела Юлія Баріннікова, співзасновниця Центру інноваційної освіти “Про.Світ”, в межах магістерської програми з освітнього менеджменту та лідерства в університеті міста Сент-Клауд, штат Міннесота (США).

Дослідження спиралося на припущення, що практики довіри та уважності потребують покращення, є важливими передумовами ефективних змін та перебувають на старті свого розвитку в шкільних умовах. У цій статті ознайомимося детальніше з концепціями довіри та уважності, а також проаналізуємо результати дослідження та можливі практичні кроки на рівні школи.

Довіра: підхід до визначення, елементи довіри та її вплив на культуру організації

Довіра залежить від взаємовідносин між людьми, які працюють в організації або ж якось до неї належать. Вона впливає на процес ухвалення рішень та поведінку учасників. Зацікавлені сторони у школі – такі як вчителі, батьки, студенти та керівники – мають особливі зобов’язання та очікування щодо одне одного, що означає взаємозалежність. Ця взаємозалежність спирається на розуміння та визначення зобов’язань та очікувань одне до одного.

Хой та колеги (Hoy et al., 2006) виділили 5 елементів довіри: доброзичливість, передбачуваність, компетентність, відвертість та відкритість.

Доброзичливість означає, що люди не бояться постраждати і готові прийняти вразливість, яка характеризує довіру. Без вразливості, найімовірніше, в організації та серед зацікавлених сторін не буде довіри. Вразливість означає також готовність, що, можливо, інша особа не реалізує покладених на неї очікувань. Формування довіри підтримується надійністю, компетентністю та чесністю. Надійність показує, що людина не намагається скористатися ситуацією чи іншою людиною і є передбачуваною у своїй поведінці. Компетентність передбачає професійність у реалізації покладених обов’язків та виконання завдань на достатньому рівні; чесність – це здатність людини бути собою, тоді як відкритість означає, що відбувається вільний обмін інформацією загалом, а важливу інформацію не приховують чи замовчують.

Довіра впливає на організаційну культуру. Підходів до визначення організаційної культури є чимало. Проте це дослідження трактує це поняття як цінності, вірування та принципи, які слугують основою для системи управління організацією, а також набір практик управління та поведінки, які унаочнюють та посилюють наявні принципи (Denison, 1990). Що робить довіру та культуру взаємозалежними – їхнє формування через взаємозв’язки між людьми. Роль кожної людини в цьому процесі важлива: культура часто визначається індивідуальними припущеннями чи нормами поведінки, які впливають на поведінку та ухвалення рішень.

Фуллан (Fullan, 1999) стверджує, що проблема більшості реформ у тому, що вони фокусуються на реструктуризації, натомість визначальну роль має саме культура та її зміна чи формування. Тут довіра є важливим чинником, який уможливлює розвиток культури, а також впливає на формування професійної спільноти серед учителів. Відповідно до підходу ДюФора (DuFour, 2008), професійні спільноти – це освітяни, які мають бачення своєї школи, розуміють її місію та поділяють спільні цінності, а також працюють над безперервним покращенням роботи школи через тісну командну співпрацю, зберігаючи фокусування на учні.

Уважність: підхід до визначення, індивідуальні характеристики та уважні організації

Уважність – це здатність людини бути присутньою в певний момент, бачити і чітко відзначати відмінності в ситуації чи процесі. У повсякденному житті люди часто покладаються на процедури та групові рішення чи рішення керівництва. Ця тенденція призводить до того, що обставини не враховуються, а зміни уповільнюються. Такі ситуації обмежують зростання уваги та залучення людей у роботу. Натомість, уважність зумовлюється чутливістю до навколишнього середовища та здатністю людини бути відкритою до нової інформації, сприймати її та аналізувати. Чутливість впливає на те, як люди думають і наскільки усвідомлюють, що вони перебувають у поточному моменті чи процесі. Індивідуальна уважність складається з гнучкості, пильності, відкритості та здатності перестати робити те, що не працює (Langer and Moldoveanu, 2000).

У цьому дослідженні передбачається, що зростання індивідуальної уважності вчителів може посилити загальну організаційну увагу, якість взаємодії та співпрацю між учителями та з іншими зацікавленими сторонами як от батьками, учнями та директорами. Хой та колеги підкреслювали, що “індивідуальна уважність є звичкою розуму, яка постійно шукає невтішні докази для перевірки припущень”.

Організаційне середовище має сприяти більш уважним діям та включеності учасників у те, що відбувається. Українські державні школи зазвичай покладаються на культуру “бути хорошими одна для одної”. Наприклад, за моїми спостереженнями під час програми Центру інноваційної освіти “Про.Світ” Школа 3.0, коли вчителі зустрічаються, щоб обговорити деякі практики або підходи, вони, як правило, говорять про позитивні речі чи кажуть компліменти одне одному, але не дають правдивого та відвертого відгуку одне одному. Як наслідок, вони знижують здатність розвиватися професійно та особистісно.

Читайте більше у оригіналі статті на сайті НУШ


Всеукраїнська електронна науково-практична конференція

ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН» 25-26 квітня 2018 року на базі експериментального закладу Мелітопольської гімназії № 9 Запорізької області

 


Критерії оцінювання

Для оцінювання письмової роботи необхідно користуватися критеріями оцінювання затвердженими наказом МОН від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти».Систему переведення балів у оцінку обґрунтовують і оприлюднюють. - http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/36975/

-- 


Майстер-клас "Створення персональних веб-ресурсів"

03 лютого 2017 року на базі експериментального закладу ДВНЗ "Університет менеджменту освіти" НАПН України (кафедра ВОС та ІКТ) Мелітопольської гімназії № 9 Запорізької області пройшов майстер-клас к.п.н доцента Кондратової Л.Г. (науковий керівник експерименту) за темою "Створення персональних веб-ресурсів"  

        


26.10 2016 року вчителі гімназії працювали плідно і цікаво на педраді, яка була присвячена темі інтерактивних технологій у виховній роботі

Педрада пройшла у вигляді тренінгу з використанням всіляких форм роботи. Психолог гімназії Яна Олександрівна учила вчителів емпатії. Соціальний педагог Олена Леонідівна проаналізувала анкети учнів і їх батьків, які показали, що в школі дітям комфортно і створюються всі можливі умови для їх розвитку. А класні керівники ділилися досвідом роботи.      

    


8 інтернет-марафон від ВГ «Основа»!

Шановні колеги!

До вашої уваги записи вебінарів та матеріали 8 інтернет-марафону від ВГ «Основа»


24.05.2016р. в гімназії відбувся семінар для педагогів Запорізької області - слухачів курсів підвищення кваліфікації

Розпочався семінар зі знайомства з нашою гімназією та невеличким, проте чудовим концертом. Як потім казали гості, таланти наших учнів їх розчулили до сліз. Кафедра філологів української мови та літератури провела цікаві майстер-класи з використанням інновацій, зокрема хмарних технологій, скрайбінгу та веб-квесту. Семінар вийшов насиченим та цікавим, що відзначили всі гості, дякуючи адміністрації гімназії та вчителям за підготовку. Багато з почутого на майстер-класах стало для них відкриттям.

          

          

          

          

          


У Google появился бесплатный обучающий сервис для педагогов со всего мира

Корпорация Google запустила образовательный онлайн-центр для учителей. Доступ к учебным материалам предоставляется совершенно бесплатно. Сервисом может пользоваться педагог из любой страны мира, при условии владения английским языком.

Предполагается, что материалы обучат педагогов использовать инструменты Google в учебном процессе. Принимая во внимание образовательные тенденции, учителям просто необходимо «поспевать за прогрессом».

teacher12

Система образовательного центра демонстрирует максимальную гибкость и не требует от слушателя сидеть за монитором в определённое время или проходить уроки в строгой последовательности.

В зависимости от уровня подготовки учитель может выбрать базовый или продвинутый курс, охватить темы профессионального роста, экономии времени и обучения студентов.

В секции «Профессиональный рост» есть сведения о том, где и как искать ответы на вопросы, можно получать помощь от находящихся поблизости на карте Google учителей.

В секции «Экономия времени» содержится информация о том, как организовать административную работу так, чтобы её стало меньше, и она не отвлекала от самого интересного – собственно, преподавания.

Секция «Обучение студентов» содержит материалы о вдохновении: как вовлекать детей в учебный процесс, используя современные, понятные молодому поколению инструменты.


Квест з образотворчого мистецтва

Це цікаве заняття проходило протягом двох місяців. Діти, використовуючи інтернет, вивчали творчість видатної української художниці Євгенії Гапчинської.
Учні були поділені на три групи:
1 група вивчила біографію художниці,
2 група знайомилась з творчістю художниці та склали каталог її робіт;
3 група малювала картинки, застосовуючи стиль та манеру художниці.
22 квітня учні образотворчої студії підводили підсумки своєї цікавої роботи.

     

     


Тренінг в рамках експериментальної діяльності

І знову вчителі гімназії працюють на тренінгу в рамках експериментальної діяльності. Всі налаштовані на позитив та дружню співпрацю.


Участь у круглому столі у форматі онлайн вебінару

          

          

          

                                                       


Педрада-аукціон ідей: Патріотичне виховання учнів за допомогою упровадження моделі класної та позаурочної систем

          

          

                             

          

          

                 


Веб-квест

Навіщо потрібна технологія веб-квест у навчанні?

Перед сучасною освітою стоїть завдання пошуку нових видів і форм організації навчальної діяльності. Навчання має розвивати самостійне критичне і творче мислення. З цією метою багато вчителів вже давно використовують проектну технологію, залучаючи ресурси мережі Інтернет. Але велика кількість інформації в мережі та її якість не тільки не спрощують процес роботи над проектом, але й ускладнюють його. Одне з можливих рішень даної проблеми це технологія веб-квест.

Детальныше про ВЕБ-КВЕСТ

Наші вчителі, керівники кафедр і творчих груп, стали активними учасниками веб-квесту. Методичний веб-квест можна переглянути за посилання



Тиждень медіакультури

22 лютого розпочався тиждень медіакультури.



Он-лайн урок "З Україною в серці"

13 жовтня вчителі Г9 приєдналися до відкритого онлайн уроку "З Україною в серці" Детальніше тут



Електронні методичні журнали та інші періодичні видання доступні для завантаження за посиланням "Журнали"